середа, 1 березня 2023 р.

 

8 березня: чи є що святкувати?


     Нещодавно Інститут національної пам`яті запропонував відповідний проект закону «Про державні свята в Україні», що передбачає скасування вихідних 8 березня, 1 та 9 травня.

     Думки стосовно такого законопроекту розійшлися. Частина жінок вважає, що скасувавши 8 березня як вихідний, українки втратять здобутки своїх попередниць. Однак чимало людей підтримують позицію, що скасовуючи вихідний, ніхто в Україні не скасовує Міжнародний день прав жінок і миру, прийнятий Генасамблеєю ООН у 1977 році.

А Ваша яка думка????

 Дистанційне навчання під час війни: лайфхаки для вчителів щодо організації уроків

        Дистанційне навчання в умовах війни значно відрізняється від дистанційки, яка була в період карантину, спричиненого короновірусною інфекцією. Нарізі всі учасники освітнього процесу переживають надмірне психологічне навантаження, що стає причиною проявів апатії у дітей, перевтомлення та вигорання у вчителів.

Під час війни дітям важлива довіра

В умовах дистанційного навчання часто у вчителів виникає питання, учень сам зробив чи списав. Неодмінно прищеплювати академічну доброчесність важливо, однак під час війни довіра дітям набуває особливого значення.  Експертка радить взагалі доки йде воєнний стан оцінки дітям не ставити взагалі, аби не спричинити ще більший стрес.

Займайтеся нетворкінгом

Найкраще підтримує дітей в важкі часи це спільні радощі у вигляді відвідування вистав, фільмів, віртуальних екскурсій музеїв, спільні виходи на природу. Необхідно плекати дух колективу, єдність, навіть коли кожен десь далеко від дому.

Підліткам доручайте проєкти — і не заради результату

Дистанційне навчання має негативний вплив на соціалізацію підлітків, яким важливо спілкування з друзями, завойовування авторитету та отримання місця в колі друзів. Один зі способів розвивати комунікаційні здібності школярів — проєктна діяльність. Але доведеться не стільки вимагати результат, скільки задовольнити потреби учнів у спілкуванні. Проєкти для групи давати такі, щоб об’єднували, давали змогу побалакати з друзями. Адже радість спілкування у важкі часи та взаємопідтримка не менш вагомі нині, ніж формули та вправи.

Відпрацьовувати завдання перед екранами — не вихід

Якщо на традиційному уроці цілком звично давати завдання на відпрацювання певних навичок, то в дистанційному навчанні це не працює.  Ефективним варіантом може бути робота на спільній віртуальній дошці. А ще краще — подавати відпрацювання навичок в ігровій формі.

Не  допускайте напруження між учнями

Наразі до уроку онлайн учні мають можливість під'єднатися з будь-якого місця – одні перебувають за кордоном, інші можуть знаходитись у підвалі, оскільки неподалік йдуть бойові дії. У кожного свої проблеми, тому вчитель повинен знімати напругу між дітьми. Оскільки діти за кордоном можуть мати синдром біженця, ті, хто лишився відчувають тривогу, занепокоєння,  й будуть шукати того, на кого можна вилити негатив. Прояснення почуттів, розмова про них дають змогу уникнути відкритого конфлікту або мовчазної недоброзичливості.

вівторок, 17 березня 2020 р.

Дистанційне навчання під час карантину.

     Дистанцiйне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю викладачiв та студентiв на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi.
Як це працює?
      У наш час Інтернет-технологій багато аспектів нашого життя переноситься в мережу, прискорюючи тим самим темпи розвитку інформаційного суспільства і долаючи географічні бар’єри. Не стає виключенням і освіта. Зараз вже не обов’язково знаходитись поруч з викладачем. Достатньо великий час існує заочна форма навчання студентів. Але її можливості дуже обмежені. Інтернет дає змогу розширити їх, зробити заочне навчання справді повноцінним та всеохоплюючим.
     Дистанційне навчання – сукупність наступних заходів:
  • засоби надання учбового матеріалу учня;
  • засоби контролю успішності учня;
  • засоби консультації учня програмою-викладачем;
  • засоби інтерактивної співпраці викладача і учня;
  • можливість швидкого доповнення курсу новою інформацією, коригування помилок.

      Усі результати дистанційного навчання будуть перевірятись у учнів після виходу з карантину.

субота, 26 жовтня 2019 р.

Формування ключових компетентностей



 Ключові освітні компетентності


Сучасні вимоги до педагога на перше місце ставлять систематичну самостійну роботу з розвитку професійної компетентності, поглиблення його теоретичних знань і практичних умінь.

Освічена людина в сучасному суспільстві не тільки і не скільки людина, що володіє знаннями, а яка вміє цілеспрямовано здобувати знання і при потребі застосовувати їх у будь-якій ситуації. Тому одним із перспективних напрямів реформування освіти є впровадження компетентнісно спрямованого підходу.

 Виокремлюють трьохрівневу ієрархію компетентностей:


Ключові (міжпредметні) – здатність людини здійснювати складні поліфункціональні, поліпредметні, культурологічні види діяльності, ефективно розв’язуючи відповідні проблеми.

Загальногалузеві - їх набуває учень упродовж засвоєння змісту тієї чи іншої освітньої галузі упродовж навчання в школі.

 

Предметні - їх набуває учень упродовж вивчення того чи іншого предмета в усіх класах, навчаючись в школі.

Найбільш універсальними є ключові компетентності, які формуються засобами міжпредметного і предметного змісту. Виокремлюють 10 наскрізних ключових компетентностей:

1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами.
2. Спілкування іноземними мовами.
3. Математична грамотність.
4. Компетентності в природничих науках і технологіях.
5. Інформаційно-цифрова компетентність
6. Уміння навчатися впродовж життя.
7. Соціальні і громадянські компетентності.
8. Підприємливість.
9. Загальнокультурна грамотність.
10. Екологічна грамотність і здорове життя.


Отже, основна особливість компетентнісного підходу порівняно з традиційним, полягає в зміщенні акценту з нагромадження нормативно визначених знань, умінь і навичок до формування й розвитку в учнів здатності практично діяти, застосовувати індивідуальні техніки і досвід успішних дій у ситуаціях професійної діяльності та соціальної практики.

Головним є не предмет, якому  навчаємо, а особистість, яку  формуємо. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов'язаною з вивченням предмета.

Насправді, знає не той, хто переказує, а той, хто застосовує на практиці.
Отже, людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів.




пʼятниця, 30 серпня 2019 р.

Історія виникнення свята 1 вересня


   Уже багато десятиліть існує така традиція, що школярі починають свій навчальний процес з першого вересня. Ця дата була обрана урядом СРСР ще в 1935 р. практично півстоліття, до 1984 року цей день був просто навчальним, але з того року згідно встановленого указу цей день міжнародним святом «Днем знань». Так в перший осінній день в школах проводилися тільки урочисті заходи, а вже навчальний процес починався на наступний день. А на законодавчому рівні в Україні це свято офіційно було прийнято 13 травня 1999 року.
     Одним з ідейних натхненників сучасного святкування Дня знань був радянський педагог Федр Брюховецький. Саме йому належить ідея проводити урочистості на честь першого і останнього дзвоника і робиться це з метою асоціації свята для дітей і дорослих, а не просто як необхідний елемент в сфері освіти і науки.

вівторок, 20 березня 2018 р.

Ласкаво просимо на навчання


Шановні друзі!
 
Кам’янське вище професійне училище гостинно відкриває двері для абітурієнтів 2018 року. Вже сьогодні учні 9-х і 11-х класів знайомляться з навчальним закладом, його історією, досягненнями та планами на майбутнє. Школярі радо поринають у цікавий світ професій, спілкуються з педагогами училища та із задоволенням відкривають для себе секрети професійної майстерності. 
Не вірите? Подивіться це відео. Можливо, ви впізнаєте себе або своїх товаришів. Приєднуйтесь до когорти абітурієнтів Кам’янського ВПУ. Чекаємо на вас! Запрошуємо на навчання! 



Економічний тиждень

В період з 12 березня по 16 березня 2018 року проходив тиждень економічних дисциплін в Кам'янському вищому професійному училище.
Впродовж тижня були проведені різноманітні конкурси та цікаві заходи, а саме:
 - конкурси призентацій та рефератів серед учнів;
 - економічні ігри та відкриті заходи за темою "Корупція в Україні"
 - випущена газета та продемострована виставка у бібліотеці закладу на тему: "Стоп корупції"